11. svibnja 2014.

Sarma-sarmica

Sarma-sarmica


Nekako mi je ovo vrijeme zadnje vrijeme da se napravi jedna tura finih sarmica sa kiselim kupusom, prije vrućina :-)
Meni jako drage sarme a i mojim ukućanima. Spravljene od miješanog mljevenog mesa i malo špeka radi mirisa,mmm!

 Kiseli kupus nastaje fermentacijom. Potrebno je samo glavice kupusa,voda i sol.
Kiseli kupus je našim precima bio jedna od glavnih zimskih namirnica i izvor vitamina C. Istina je da mnoge tradicije izumiru, ali ovoj se to ne bi smjelo dogoditi, jer je kiseli kupus izuzetno hranjiv i ljekovit.
Poznato je da je moreplovac James Cook svoju posadu hranio kiselim kupusom za prevenciju od opasnog skorbuta. Odličan je izvor vitamina B12.

Za moju sarmu sam koristila:
  • 500 g miješanog mljevenog mesa
  • veća glavica kiselog kupusa
  • veća šalica riže
  • luk
  • mrkva
  • peršin
  • sol
  • papar
  • mljevena crvena paprika
  • voda
 Listove odvojiti od glavice kupusa i odstraniti im tvrdi dio korijena.
Mljeveno meso sjediniti sa sitno sjeckanim lukom, mrkvom, peršinom. Dodati opranu rižu i šalicu tople vode. Dodati sve začine i sve dobro promiješati. Ja obično ostavi da odmori jedno pola sata, da se meso sjedini sa začinima.
Narezati par kockica špeka.
Uzimati jedan po jedan list kupusa i nadjenuti ga sa žlicom nadjeva te motati fine sarmice i redati u lonac.
Postupak motanja sarme je isti kao i sa japrakom.
Poželjno je na dno lonca staviti 2-3 lista kupusa, redati sarmice i između popuniti prostor sa kockicama špeka ili nekog drugog suhog mesa.
 Završiti opet sa listovima kupusa. Nasuti vode u lonac da prekrije  sarmice i pritisnuti recimo sa tanjurom ili sa rešetkom koja dođe sa pretis loncem, da sarmice ne lete po loncu dok se krčka.
Krčkanje ovisi u čemu se kuha. U loncu na laganoj vatri oko 3 sata ili u ekspres loncu oko 1 sata. Sve ovisi o veličini i količini!
Srama je po meni najbolja kad odstoji bar 3 dana pa je konzumirati, a može da stoji i preko 7 dana na hladnom mjestu.
Može se i zamrzavati u plastične posudice koje se zaliju sa tekućinom u kojoj se sarma kuhala.
Idealan prilog uz sarmice je uvijek neizostavni pire krompir.

Dobar vam tek!!!

Nema komentara:

Objavi komentar